سه شنبه , 10 تیر 1404 - 10:22 بعد از ظهر

آنتن صداوسیما در اختیار سراها

آنتن صداوسیما در اختیار سراها

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی درباره تاثیر حضور و فعالیت مال‌های بزرگ لوازم خانگی و سراها بر بازار این بخش، گفت: در حال‌ حاضر امکان ندارد کمتر از ۱۰دقیقه تلویزیون روشن باشد و تبلیغی از سراها دیده نشود، در واقع آنتن صداوسیما در اختیار این مال‌های بزرگ قرار دارد.

به گزارش ماتریکس، اکبر پازوکی افزود: این در حالی است که با رقم‌های نجومی تبلیغات در صداوسیما حتی در صورتی ‌که از همه ۲هزار و ۵۰۰واحد صنفی لوازم خانگی نیز هزینه دریافت شود، باز هم هزینه تبلیغات یک‌ماهه صداوسیما نمی‌شود. چطور دولت برای فروش لوازم خانگی از همه کسبه طی سال پرس‌وجو میکند، اما هیچگاه پیگیر دخل و خرج این سراها باوجود تبلیغات چند هزار میلیاردی آنها نمی‌شود؟ تبلیغی در صداوسیما پخش می‌شود که در آن نوه و عروس و داماد یک خانواده به منزل مادربزرگ و سر یخچال برای آوردن وسیله‌ای می‌روند که ناگهان در یخچال کنده می‌شود و اعضای خانواده از او می‌پرسند یخچال را از کجا خریدی؟ مادربزرگ این خانواده می‌گوید از خیابان و آنها می‌پرسند چرا از خیابان خریدی، باید از این فروشگاه بخری!

وی در رابطه با جذب مشتری با قسطی فروشی اظهار کرد: اصناف خرده فروش سرمایه آنچنانی ندارند که کالای خود را به‌صورت قسطی بفروشند؛ در نتیجه حضور و فعالیت مال‌های بزرگ لوازم‌خانگی هر روز بیشتر از روز قبل، موجب کسادی این بازار می‌شود و دولت نیز هیچ تدبیری برای مدیریت این شرایط نمی‌اندیشد. امروزه متاسفانه با به‌وجود آمدن اصطلاح «اگر قسطی بخری، بردی» تمایل مردم به خرید اقساطی بسیار زیاد شده است. از سوی دیگر، بانک‌ها به‌جای سرمایه‌گذاری در بخش تولید، اعطای تسهیلات را به‌سمت خرید برده‌اند. از طرف دیگر، مصرف‌کننده مجبور است به‌دلیل فقر، کالای موردنیازش را قسطی خریداری کند و در این گرانی تولیدکننده و فروشنده مقصر نیستند، دولت باید بر تسهیلات بانک‌ها نظارت و کنترل داشته باشد. در این محور، موضوع تولید و توزیع مطرح است. آیا تولیدکننده خود باید توزیع‌کننده نیز باشد؟ آیا تولیدکننده باید فروشگاه ایجاد کند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی با انتقاد از رسانه ملی گفت: متاسفانه تبلیغات اصولی در تلویزیون نداریم و به‌جای اینکه چیپس و پفک در این رسانه تبلیغ شود، باید حقایق را نمایش دهند. این رسانه باید، محلی برای اطلاع‌رسانی و مرجعی برای انتشار برنامه‌های اقتصادی و آگاهی‌رسانی به مردم باشد،اما خلاف آن را شاهد هستیم./صمت

مطلب پیشنهادی

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید ارزش بازار سامسونگ به‌دلایل مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *