چهارشنبه , 11 تیر 1404 - 8:55 قبل از ظهر

اجرای تبلیغات تلویزیونی المپیک توسط سامسونگ

 

اجرای تبلیغات تلویزیونی المپیک توسط سامسونگ

شرکت سامسونگ الکترونیکس روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جریان بازی‌های المپیک تابستانی توکیو که از روز جمعه آغاز شده، تبلیغات تلویزیونی خود را با موضوع المپیک پخش خواهد کرد.

به گزارش شبکه لوازم خانگی، تصمیم این غول فناوری کره‌ای دو روز پس ‌از آن اعلام شد که تویوتا، یکی دیگر از حامیان المپیک، تصمیم گرفت تبلیغات تلویزیونی را در طول این بازی‌ها که به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ یک سال به تاخیر افتاده است، اجرا نکند.

یک مقام ارشد شرکت سامسونگ به‌شرط عدم ذکر نامش گفت: هیچ‌گونه تعلیقی در تبلیغات تلویزیونی مربوط به بازی‌های المپیک توکیو توسط سامسونگ صورت نخواهد پذیرفت.

هنگامیکه از تیم روابط عمومی شرکت سامسونگ در این خصوص سوال شد، تاکید کردند که بازاریابی و تبلیغات تلویزیونی سامسونگ فقط در ژاپن، ایالات‌متحده و چند کشور اروپایی انجام می‌شود. این مناطق هدف، پس از بررسی اینکه آیا بازاریابی المپیک می‌تواند برای این شرکت مفید باشد یا خیر، انتخاب شدند.

روز دوشنبه، تویوتا موتور اعلام کرد که مدیر اجرایی این شرکت، آکیو تویودا و دیگر مدیران نیز در مراسم افتتاحیه المپیک شرکت نخواهند کرد. این تصمیم خودروساز ژاپنی در حالی اتخاذ شده که شیوع بیماری کرونا، به ویژه کرونای نوع دلتا، در پایتخت ژاپن که هم‌اکنون تحت چهارمین حالت اضطراری ناشی از پیک این بیماری قرار دارد، در حال افزایش است.

نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش نگرانی مردم در این خصوص است، چرا که میزبانی این رویداد بزرگ ورزشی که هزاران ورزشکار، مقامات دولتی و روزنامه‌نگار از کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند، می‌تواند نرخ عفونت را در آنجا تسریع کرده و انواع آلوده‌تر و کشنده‌تر این بیماری را معرفی کند.

این در حالی است که سامسونگ تنها برند کره‌ای در بین ۱۵حامی مالی جهانی المپیک است و تویوتا و پاناسونیک از ژاپن نیز در بین این شرکت‌ها هستند. علاوه بر این شرکت‌ها، می‌توان به Airbnb، علی‌بابا، آلیانز، اتس، بریج استون، کوکاکولا، داو، جنرال الکتریک، اینتل، امگا، ویزا و P&G اشاره کرد.

طبق برنامه‌های حامی مالی (اسپانسرشیپ) المپیک، عضویت در رده‌های بالاتر مستلزم پرداخت بیش از ۳میلیارد دلار به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) است. سامسونگ به‌عنوان اسپانسر بومی المپیک۱۹۸۸ سئول فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد و از سال۱۹۹۸ به‌عنوان اسپانسر برتر این مسابقات معرفی شد.

در سال۲۰۱۸، غول فناوری کره‌ای ۸سال حمایت مالی خود را تمدید کرد و تا بازی‌های۲۰۲۸ لس‌آنجلس در سطح اول باقی خواهد ماند، اما سامسونگ به‌‌رغم اینکه یکی از حامیان مالی برتر این رقابت‌ها است، با توجه به سردی روابط دوجانبه خود با ژاپن، قرار است به‌صورت محدود و کنترل ‌شده فعالیت‌های بازاریابی خود در این المپیک پیگیری کند.

این شرکت قصد دارد با رعایت قوانین فاصله اجتماعی بر بازاریابی غیرحضوری تمرکز کند. این اتفاق در حالی صورت می‌پذیرد که رئیس‌جمهور کره جنوبی مون‌جه‎این از تلاش‌های خود برای برگزاری جلسه با نخست‌وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا، در جریان بازی‌های المپیک دست کشید که این تصمیم پس از ایجاد یک فضای انتقادی در کره به دلیل اظهارات ناهنجار یک دیپلمات ارشد ژاپنی که اخیرا تلاش برای بهبود روابط دوجانبه را با کلمات نامناسبی توصیف کرده بود، اتخاذ شد.

در پاسخ به این اقدام، آقای سوگا به خبرنگاران گفت: این اظهارنظر توسط یک دیپلمات بسیار نامناسب هست و از این اظهارات ابراز تاسف کرد. پیش از آن نیز در دهکده ورزشکاران، تیم کره متهم شده بود که در بالکن‌های بیرون از اتاق ورزشکاران خود، بنرهای ضد ژاپنی آویزان کرده است.

این بنرها حاوی کلمات معروف دریاسالار کره‌ای قرن شانزدهم میلادی یی‌سون‌سین بود که پیروزی‌های وی در دفع حملات ژاپنی‌ها به کره بسیار موثر بود.

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو این را به عهده خود پشتیبان‌ها گذاشته است که آیا در بازاریابی المپیک فعالیت می‌کنند یا در میان شک و تردید در مورد موفقیت این بازی‌ها، از این کار انصراف می‌دهند. یک مدیر ارشد سامسونگ خاطرنشان کرد به دلیل درجه بالایی از عدم اطمینان خارجی و داخلی، ازنظر پیشبرد فعالیت‌های بازاریابی المپیک، اوضاع برای سامسونگ به‌ هیچ ‌وجه مطلوب نیست.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید ارزش بازار سامسونگ به‌دلایل مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *