اسلامیان: برخی از فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی بی کیفیت میفروشند.
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: در برخی از فروشگاههای لوازم خانگی که تبلیغات گستردهای نیز دارند، شاهد این هستیم که کالاهای با گریدB را با قیمت گریدA به فروش میرسانند؛ از همینرو به مردم توصیه میشود قبل از خرید حتما کیفیت و قیمت کالا را با سطح بازار مقایسه کنند.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، چند سالی است که تبلیغات فروشگاههای لوازم خانگی به صورت گسترده پای خود را به تلویزیون باز کرده و حتی در این تبلیغات شاهد حضور چهرههای سرشناس و مطرح هستیم.
شرایط متنوع اقساط، قیمت ارزان، کیفیت بالا، محصولات متنوع، ارسال رایگان، سیستم منسجم پشتیبانی و… از جمله مزایایی هستند که در تبلیغات این فروشگاههای لوازم خانگی بسیار بر آن تاکید میشود؛ از همین رو بسیاری از مردم به خرید از این فروشگاهها ترغیب میشوند.
اسلامیان عنوان کرد: با توجه به تبلیغات گسترده فروش لوازم خانگی در تلویزیون، بسیاری از مردم تصور میکنند که به راحتی میتوان به این تبلیغات اعتماد کرد.
وی ادامه داد: استفاده از مزایای فروشگاههای لوازم خانگی که اکنون در تلویزیون تبلیغ میشود، اتفاق مثبتی است. اما بهتر است مردم قبل از اینکه اقدام به خرید از این فروشگاهها کنند، بررسی جامعی در سطح بازار انجام دهند تا بتوانند از لحاظ قیمت، کیفیت کالا و… اطمینان حاصل کنند.
وی خاطرنشان کرد: بررسی که از این فروشگاههای لوازم خانگی صورت گرفته است، نشان میوهد تمام کالاهایی که در آن به فروش میرسد از برندهای معتبر و با کیفیت نیستند.
اسلامیان به مصرفکنندگان پیشنهاد کرد قبل از خرید از این فروشگاهها حتما اصالت کالا را بررسی و قیمت آن را با سطخ بازار مقایسه کنند و سپس مبادرت به خرید کالا از این فروشگاهها کنند.
اسلامیان در اینباره توضیح داد: کارخانههای تولیدی یکسری کالای موجود دارند که بر اثر جابهجایی و حملونقل دچار نقص و ضربدیدگی شدهاند؛ این کالاها بعد از تعمیر توسط این کارخانهها با قیمت 20 تا 25درصد پایینتر به یکسری فروشگاهها فروخته میشود.
وی تاکید کرد: گاهی در اتحادیه مشاهده شده است برخی از فروشگاهها، کالا با گرید B را با قیمت گرید A فروختهاند؛ در همین راستا مصرفکنندگان قبل از خرید توجه جدی به این موضوع داشته باشند. تا زمانی که مردم برای خرید لوازم خانگی اختیار عمل نداشته باشند این دست طرحها اجرایی نخواهد شد.
وی اظهار کرد: بنکارت، مصرفکننده را مجبور میکند از یک فروشگاه خاص و یا یک برند خاص لوازم خانگی خریداری کنند که در نتیجه مردم پس از خرید آن را در سطح بازار با قیمت ارزانتر به فروش میرسانند./تجارتنیوز