اعلام چشمانداز الجی در خصوص تبدیل شدن به یک پلتفرم سرگرمی
الجی الکترونیکس اولین گام خود در راستای تبدیل شدن به یک شرکت پلتفرم سرگرمی و رسانه را منتشر کرد.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، این تغییر تجاری زندگی مشتریان را با ارائه خدمات ارزشمند و مجموعه منحصر به فردی از محتوای منتخب در محصولات این شرکت شامل تلویزیونهای LGOLED و LGQNED پربارتر خواهد کرد. الجی مسیر و استراتژی جدید خود را در رویداد webOS Partner Summit 2023 که در Sciencepark سئول در کره جنوبی برگزار شد اعلام کرد. تولیدکنندگان، ارائه دهندگان و توسعه دهندگان محتوا و شرکتهای شاخص در این صنعت از ۳۰کشور از جهان در این رویداد شرکت کردند.
رویداد webOSPartnerSummit2023 که اولین رویداد در نوع خود بود فضای کاملی را برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه جدید شرکت الجی و ارزش بالای اکوسیستم در حال گسترش و تکامل پلتفرم تلویزیونهای هوشمندwebOS با شرکای جهانی مورد اعتماد خود فراهم کرد. از آغاز استفاده از webOS بر روی تلویزیونهای هوشمند در سال۲۰۱۴، این پلتفرم با استقبالی عالی جزو یکی از گستردهترین پلتفرمهای جهانی مورد استفاده در تلویزیونهای هوشمند بوده است.
پلتفرمwebOS علاوه بر استفاده توسط بیش از ۲۰۰میلیون تلویزیون الجی در سطح جهان، از چندین برند تلویزیونی شخص ثالث نیز در بازارهای مختلف پشتیبانی میکند. الجی قصد دارد webOS را در تعداد بیشتری از شرکتهای تلویزیونی شخص ثالث گسترش داده و این پلتفرم را به سایر دستهبندیهای محصولات نیز توسعه دهد. الجی انتظار دارد ظرف سه سال آینده بیش از ۳۰۰میلیون دستگاه از webOS استفاده کنند.
الجی برای فراهم کردن دسترسی و کاربری آسان بینظیر و گسترده اکوسیستم webOS برای مجموعه بیشتری از مخاطبین، از پلتفرمwebOS خود در مجموعهای از دستهبندیهای دیگر محصولات شامل پروژکتورها، ساینیجها و سیستمهای اطلاعات سرگرمی داخل خودرویی استفاده کرده است.
به علاوه، تعداد شرکاء از برندهای شخص ثالث که از webOS Hub و راهکار webOS استقبال میکنند رشد پایداری داشته و طی دوسال گذشته از تنها ۲۰برند به بیش از ۳۰۰برند افزایش یافته است. در طول این مدت webOS Hub با گسترش تنوع محتواهای تحت پوشش به طور معناداری ارتقاء یافته و گیمینگ در فضای Cloud، خدمات OTT و ویژگیهای جدیدی برای بهبود تجربه کاربری و دسترسیپذیری آسان را در بر میگیرد. علاوه بر این، برخی از برندهای شریک الجی از تلویزیونهای OLED خودشان که از webOS Hub استفاده میکنند رونمایی کردهاند.
پلتفرم تلویزیون هوشمندwebOS پیوسته در حال تکامل است و با ارتقاء یکپارچه از خدمات جدیدی پشتیبانی میکند که بر اساس درک عمیق الجی از مشتریان اصلاحات مداومی را در طراحی رابط کاربری(UI) و تجربه کاربری(UX) ایجاد میکند. الجی برای ایجاد امکان لذت بردن تعداد هر چه بیشتری از کاربران از جدیدترین نسخهwebOS بر روی تلویزیونهای خانگی خود برای بروزرسانی و ارتقاء سیستم عامل تلویزیونها از طریق بهروزرسانیهای پلتفرم حتی برای مدلهای قدیمیتر تلویزیونها پشتیبانی یکپارچهای را فراهم میکند.
الجی به عنوان بخشی از استراتژی خود برای گسترش اکوسیستم پلتفرمwebOS در سال۲۰۲۱ اکثریت سهام Alphonso، شرکت متخصص در تجزیه و تحلیل دادههای تبلیغاتی و محتوای ایالات متحده را خریداری کرد. Alphonso در سال گذشته زیرمجموعههایی را نیز در انگلستان و یونان تأسیس نموده که به رشد جهانی خدمات محتوای این شرکت شتاب بیشتری خواهد بخشید.
الجی قصد دارد در ۵سال آینده در تجارتwebOS خود سرمایهگذاری قابل توجهی به ارزش ۱تریلیون وون کره جنوبی انجام دهد. هدف این شرکت از این سرمایهگذاری ارائه خدمات و محتواهای بیشتر برای پوشش دادن سبکهای زندگی و سلیقهها و اولویتهای متنوع مشتریان است. الجی باور دارد با تقویت مزیتهای رقابتی خود در زمینه محتوا و خدمات میتواند تجربه کاربریwebOS را بیش از پیش ارتقاء دهد.