امرسان برنده بزرگ این روزها
یادداشت حسین ابطحی:
چند روزی است که تبلیغ یخچال فریزر امرسان با حضور لیلا حاتمی در فضای مجازی دست به دست میشود، تبلیغی هوشمندانه توسط امرسان که نمیتوان روی آن ارزش و قیمت گذاشت.
شاید بپرسید چرا هوشمندانه؟ این تبلیغ آنچنان هوشمندانه بود که از همان آغاز انتشار مورد توجه بسیاری از بدنه جامعه قرار گرفت و حتی افرادی که با توئیت، ساخت کلیپ و… تلاش کردند تا این تبلیغ و خانم حاتمی را تخریب کنند، ناخواسته به دیده شدن بیشتر این تبلیغ کمک کردند و بحث و مجادله پیرامون این تیزر به سخن اول و آخر خیلی از محافل تبدیل شد و بارها و بارها به بیشتر دیده شدن آن کمک کرد.
تمامی نقدها و تخریبها در این ویدئوی تبلیغاتی به سمت خانم حاتمی بود(جدا از اینکه تا چه میزان این انتقادات صحیح یا نادرست باشد و بدون تردید بخشی از آنها منشا احساسی داشت) اما هیچگونه انتقادی به امرسان صورت نگرفت و از همان ابتدا همه صاحبنظران معترف بودند که امرسان درست انتخاب کرده است.
برای اطمینان از این موضوع با چندتن از افراد صاحب نظر حوزه تبلیغات نیز گفتگو کردم و آنها نیز هوشمندی امرسان در این تبلیغ را ستایش کردند، تبلیغی که به هیچ عنوان کپی کارهای قبلی نبود.
اگر بخواهیم در یک جمله نتیجه این تبلیغ را بیان کنیم، باید گفت: “نجابت لیلا حاتمی و بِکر بودن آن در عرصه تبلیغات، قدرت و پیروزی امرسان را به بیننده منتقل کرد!” و همین امر برای تعدادی از علاقهمندان به این هنرمند، شوکآور بود.
بدون تردید برنده بزرگ این روزها امرسان بود و تبلیغی که آنچنان تمامی اهداف خود را محقق کرد که نمیتوان بر روی آن ارزش مادی قرار داد.