سه شنبه , 10 تیر 1404 - 10:43 بعد از ظهر

امیرفخریان: برندسازی ارزش افزوده ایجاد میکند.

امیرفخریان: برندسازی ارزش افزوده ایجاد میکند.

محمدعلی امیرفخریان، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی گفت:
برندسازی در قیمت‌گذاری لوازم خانگی تاثیر‌گذار است و لوازم خانگی خارجی اکثراً از برندهای شناخته شده‌ای هستند که ارزش افزوده‌ای را برای شرکت‌های سازنده ایجاد میکنند هر چند هنوز در حوزه برندسازی محصولات ایرانی بسیار عقب هستیم.

اگر بخواهیم لوازم خانگی ایرانی در بازارهای جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشند باید روی برندسازی آن‌ها جدی‌تر کار کنیم همانطور که باید نسبت به استانداردسازی، کیفیت و تکنولوژی محصولاتمان کار کنیم.

با ممنوعیت کالاهای خارجی در بازار لوازم خانگی ایرانی فرصت خوبی برای رشد و شکوفایی برندهای داخلی فراهم شده است و آینده خوبی را باتوجه به کیفیت مطلوبی که در لوازم خانگی ایرانی ایجاد شده پیش‌بینی می‌شود.

شرکت‌های داخلی باید با بهره گیری از این فرصت و موقعیت‌های تولید از جمله انرژی، نیروی کار و موقعیت استراتژیک ایران در منطقه بازار محصولات خودشان را به کشورهای همسایه توسعه دهند و به‌ طوریکه به سمت صادرات لوازم خانگی نیز قدم برداریم البته صادرات به کشورهای دیگر با ارزهای معتبر بین‌المللی است و موانع دیگر که میتوان در زمینه صادرات از آن نام برد، بی‌ثباتی در نرخ ارز است.

کره‌ای‌ها سهم زیادی در بازار لوازم خانگی جهانی دارند و باتوجه به ارائه خدمات پس ازفروش تمایل به حضور در کشورمان را هم دارند ولی تولید داخلی امروز میتواند نیاز کشور را تأمین کند.

صادرات لوازم خانگی به کشورهایی از جمله افغانستان از خراسان رضوی وجود دارد، کارخانجات فعال تولید لوازم خانگی در استان هستند که با کیفیت‌های خوب میتوانند صادرات داشته باشند ایران جزو صادرکنندگان لوازم خانگی محسوب می‌شود و باید در بخش واحدهای تولیدی لوازم خانگی سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد.

 

 

مطلب پیشنهادی

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید ارزش بازار سامسونگ به‌دلایل مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *