خدمات پس از فروش ۹۰درصد محصولات به روز شده است
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت:
صنعت لوازم خانگی کشور در سالهای اخیر تحولات قابل توجهی را تجربه کرده است. در حالی که همواره گفتهایم که از نظر قیمت قادر به رقابت نیستیم، در زمینه خدمات پس از فروش به روز شدهایم؛ بطوریکه ۹۰درصد محصولات ما بهروزرسانی شدهاند و تنها ۱۰درصد باقیمانده که عمدتاً شامل اقلامی هستند که نیاز به بررسیهای دقیقتری دارند و باید توسط سازمان حمایت مصرفکنندگان اعلام شوند. در رابطه با قیمت، انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی و سازمان حمایت مصرفکنندگان مسئول ارائه توضیحات دقیق در این زمینه هستند. در عین حال، فرصتهای مناسبی برای رشد صنعت لوازم خانگی فراهم شده که میتوان به اهداف تعیین شده در این راستا اشاره کرد. این اهداف، بیشتر بر تولید و تنوع محصولات متمرکز بودهاند.
اگر به آمار تولید محصولات لوازم خانگی در سالهای گذشته نگاهی بیندازیم، تفاوتها بسیار چشمگیر هستند. به عنوان مثال، در سالهای ۹۰ تا ۹۵، تعداد مدلها و سایزهای تولیدی به مراتب محدودتر از امروز بود. اما اکنون تولید محصولات متنوعتری در دسترس است. بهعنوان مثال، تعداد مدلهای یخچال فریزر و ماشین لباسشویی بهطور چشمگیری افزایش یافته است. همچنین در تولید لوازم خانگی ریز مانند جاروبرقی و همزن نیز رشد قابل توجهی مشاهده میشود. اگرچه تحریمها در این مدت تأثیرات منفی بر صنعت گذاشته، اما همزمان با سرمایهگذاریهای جدید، تنوع و تعداد تولیدکنندگان افزایش یافته است. امروز چندین کارخانه در حوزههای مختلف لوازم خانگی فعالیت میکنند، از تولید یخچال و فریزر گرفته تا لوازم خانگی ریز مانند اسپرسو ساز، چرخ گوشت و اتو. این تحولات نشاندهنده رشد قابل توجه این صنعت است./فرهیختگان