سه شنبه , 10 تیر 1404 - 9:04 بعد از ظهر

دیپلماسی خارجی نقش مهمی در خنثی‌سازی تبلیغات منفی علیه لوازم خانگی ایرانی

دیپلماسی خارجی نقش مهمی در خنثی‌سازی تبلیغات منفی علیه لوازم خانگی ایرانی

یکی از کارشناسان اقتصادی و‌بازاریابی با اشاره به اینکه عدم برندسازی صحیح و درست برای لوازم خانگی ایرانی در خارج کشور سبب شده است تا شاهد این رخداد باشیم که لوازم خانگی با برند کشورهای دیگر در ایران تولید و در همان کشور و یا نقاط دیگر جهان عرضه شود، گفت: برندسازی صادراتی در کشورهای تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی یک اصول مهم محسوب می‌شود و باید به آن احترام گذاشت.

به گزارش شبکه لوازم خانگی، فرشید مهردادی با بیان اینکه به لحاظ کیفیت، لوازم خانگی ایرانی در منظقه خاورمیانه جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: متاسفانه ترویج تبلیغات منفی علیه برندهای لوازم خانگی ایرانی طی سال‌های اخیر شدت گرفته است و همین موضوع سبب شده تا به نوعی برندسازی در بخش لوازم خانگی برای ایرانی‌ها به صورت کامل شکل نگیرد.

این کارشناس صنعت لوازم خانگی تصریح کرد: بازار کشورهایی همچون امارات متحده عربی میتواند به عنوان یک نقطه ثقل و حیاتی برای صادرات لوازم خانگی ایرانی به اروپا و شرق دور محسوب شود ولی متاسفانه طی سال‌های اخیر این بازار نه تنها از سوی ایرانی‌ها چندان مورد توجه قرار نگرفته بلکه شاهد این اتفاق بوده‌ایم که بازرگانان ایرانی در کشورهای عربی برای نقل و انتقالات بانکی خود با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند.

مهردادی گفت: اثرات روانی و جو منفی که برای تبلیغات روی لوازم خانگی ایرانی وجود دارد موجب شده است تا شاهد این رخداد باشیم که کالای با کیفیت مناسب ایرانی با برند کشورهای دیگر به فروش میرسد.

وی تاکیدکرد: دیپلماسی خارجی نقش مهم و سازنده‌ای در خنثی‌سازی تبلیغات منفی علیه لوازم خانگی ایرانی دارد و باید وزارت امورخارجه در این زمینه نقش موثر خود را ایفا کند تا شاهد رونق گرفتن برندهای ایرانی در صنعت لوازم خانگی به منظور رونق گرفتن خرید و فروش آنها در بازارهای کشورهای همسایه باشیم.

این کارشناس صنعت لوازم خانگی با بیان اینکه در حوزه ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی برای صادرکنندگان اقدامات درخور توجه‌ای انجام نشده است، گفت: باید به این موضوع مهم اشاره کرد که ارائه خدمات پس از فروش برای کشورهای همسایه همچون عراق، افغانستان و امارات متحده عربی طی سال‌های گذشته بسیار ضعیف انجام گرفته است.

مهردادی با بیان اینکه باید در حوزه صادرات لوازم خانگی در ایران شاهد تغییرات گسترده باشیم و زیرساخت نحوه صادرات لوازم خانگی را تغییر دهیم، گفت: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که زحمات تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران نباید با برند کشورهای دیگر در سایر نقاط جهان فروخته شود که تداوم این وضعیت آسیب‌های جبران ناپذیری را بر صنعت لوازم خانگی ایران وارد خواهد کرد./بازار

مطلب پیشنهادی

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید ارزش بازار سامسونگ به‌دلایل مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *