زیان مشتری ثمره خلق فضای گلخانهای در تولید لوازم خانگی است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی گرگان با اشاره به رویه بیشتر واحدهای تولیدی لوازم خانگی در تزریق قطره چکانی تولیدات به بازار گفت: افزایش قیمت و زیان مشتریان نتیجه این رفتار است.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، قربان محمد ایری اظهارکرد: بازار محصولات کالاهای خانگی در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده که همانند یک شمشیر دو لبه برای مشتریان و مصرفکنندگان عمل میکند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی گرگان بیان کرد: پس از تشدید تحریمها و البته خروج برندهای معتبر بازار لوازم خانگی از بازار زمینه رشد و نمو و البته توسعه کارخانجات تولیدکننده لوازم خانگی در کشور مهیا شده است.
وی ادامه داد: در این شرایط شاهد آن هستیم که برخی از برندهای مطرح کشور به جای افزایش کیفیت و تصاحب بازار به دنبال سودجویی و افزایش بیرویه قیمتها هستند؛ شاید در این خصوص در ابتدا مشتریان ضرر کنند اما در ادامه دود گرانی به چشم کارخانهداران هم میرود.
ایری گفت: در آستانه فصل گرما عرضه محصولاتی مانند یخچال و اسپیلت محدود انجام میشود و شرکتها تمایلی برای ارائه محصولات تولیدی به بازار نداشته و در نتیجه قیمت کالا در سطح بازار در حال افزایش است.
وی عنوان کرد: هرچند امکان فروش اقساطی برخی لوازم خانگی در برندهای معتبر داخلی فراهم شده ولی این رویه صرفا محدود به برخی لوازم خاص و مدِ نظر شرکتهای تولیدی است.
ایری افزود: افزایش قیمت تمام شده قطعات جانبی محصولات تولیدی، زمینهساز افزایش قیمت تمام شده لوازم خانگی تولید داخل است اما این مسائل مجوزی برای گروکشی در عرضه محصولات در بازار نمیشود.
عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی گرگان تثریح کرد: آنچه مسلم است کاهش تیراژ تولید لوازم خانگی در کشور بوده که با هدف افزایش قیمت انجام شده است و در صورت ادامه این روند خسارتها و ضررهای زیادی به خریداران و مصرفکنندگان وارد میکند.