سهم پایین فروش اینترنتی در بازار لوازم خانگی
رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد از سهم پایین فروش اینترنتی در بازار لوازم خانگی و تمایل خریداران به خرید حضوری میگوید.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، غلامرضا رزقیانمقدم گفت: عمده دلیل آن برمیگردد به تقاضا و تمایل خریداران به خرید حضوری و اینکه کالا را باید از نزدیک لمس کنند و مشخصات آن را از نزدیک ببینند، اما فعالان ما هم در این صنف نیز از این نوع فروش استقبال خوبی نکردند و تعداد کمی این شرایط فروش را محیا کردند، چون بهگفته خودشان فروش حضوری طرفدار بیشتری در بین مردم دارد. اما تعطیلیای که طبق مصوبه ستاد کرونا تصمیمگیری شده است و گروه۲ که واحدهای صنفی ازجمله لوازم خانگی را شامل میشود، بیشتر به بستر کسبوکار اینترنتی نیاز دارد.
وی ادامه داد: واحدهای صنفی، پاساژها، فروشگاههای خیابانهای فرعی، عمدهفروشها و خردهفروشها همه تعطیل هستند و بازرسی و رصد میشوند. بازرسان اتاق اصناف و بسیج و بازرسان صنعت و معدن اگر تخلفی شود، بلافاصله گزارش میدهند. حتی فروشگاهی که در خیابان فرعی است هم نباید فعالیت کند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد درباره نظارتها بر کالاهای گرمایشی یادآور شد: همه بخاریها، شومینهها یا آبگرمکنهای ما باتوجهبه رکود موجود، زیر قیمت مصوب عرضه میشود. همچنین همه واحدهای صنفی ما موظف به ارائه فاکتور هستند که کالا را براساس نرخنامه و قیمت مصوب عرضه کنند.
وی ادامه داد: قدرت خرید مردم کم شده است و همه همکاران ما باتوجهبه رکود موجود، اجناسشان را حتی زیرقیمت قبل از تعطیلات عرضه میکردند تا بتوانند تعهدات خود را در قبال هزینههای جانبیشان پوشش دهند.
رزقیانمقدم تأکید کرد: همکاران ما بههیچوجه گرانفروشی نمیکنند. اگر کالایی گران میشود، شرکتهای عرضهکننده قیمت را افزایش میدهند که آنها هم موظف هستند مجوزهایشان را از سامانه صنعت، معدن و تجارت بگیرند که بر چه اساسی افزایش قیمت داشتهاند.
وی با اشاره اینکه اکنون حدود ۹۰۰ واحد صنفی پروانهدار و ۲۰۰ واحد در دست اقدام برای پروانه داریم، اضافه کرد: باتوجهبه اعلام تعطیلی دوهفتهای، هیچ حمایت مالیاتی و بانکی از کسبوکارها نشده است و همکاران ما حتی مجبورند هزینه اجارهبهای مغازههایشان را بهطور کامل پرداخت کنند./شهرآرانیوز