چهارشنبه , 11 تیر 1404 - 0:15 قبل از ظهر

طراحی محصول در دستور کار شرکت‌های داخلی

طراحی محصول در دستور کار شرکت‌های داخلی

رئیس هیئت مدیره انجمن صوتی و تصویری گفت: برخی مجموعه‌ها توانستند با اتکاء به ظرفیت نیروی انسانی، توان داخلی و واحد تحقیق و توسعه خود طراحی محصولات جدید را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش شبکه لوازم خانگی، علیرضا موسوی مجد اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و مواجهه با تحریم‌های ظالمانه که همه صنعت را دچار مشکل کرد، اما برخی مجموعه‌ها توانستند با اتکا به ظرفیت نیروی انسانی، توان داخلی و واحد تحقیق و توسعه خود طراحی محصولات جدید را در دستور کار قرار دهند.

وی بیان داشت: به‌طور مثال، اکنون تولید تلویزیونی جدید با برند ایرانی پس از تحریم‌ها آغاز شده که حاصل دست‌کم ۱۰ماه تلاش دست اندرکاران، اساتید دانشگاه‌ها و تکنسین‌های خبره است.

موسوی‌مجد افزود: در تولید این تلویزیون، همه قطعاتی که امکان تولید آنها به صورت اقتصادی وجود داشت در داخل کشور انجام می‌شود، همچنین همه برنامه‌ها و نرم افزارهای این محصول توسط تکنسین‌های ایرانی نوشته شده و هیچ وابستگی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کره‌ای سامسونگ تا پیش از خروج از کشورمان متاثر از تحریم‌ها، حدود ۴۵درصد بازار کشورمان را در اختیار داشت، اما اکنون شرکت‌های ایرانی به دنبال جایگزینی این محصولات هستند.

این مقام صنفی تاکید کرد: هرچند حرکت کره‌ای‌ها خوب نبود، اما برکت آن برای کشور حرکت در مسیر خودکفایی و ارتقای داخلی‌سازی بود و محصولات یاد شده از طریق منابع تامین خارجی جایگزین با بهترین کیفیت مواد اولیه ساخته می‌شوند.

⭐️

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید ارزش بازار سامسونگ به‌دلایل مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *