غزنوی: برندهای خارجی برای محروم نشدن از سود کلان در رسانهها فرافکنی میکنند./سامسونگ و الجی 4700میلیارد تومان تخلف گمرکی دارند.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: دو برند کرهای بیشترین سهم در بازار لوازم خانگی را داشتند و بالاترین سود را میگرفتند، با تاکید رهبر انقلاب بر ممنوعیت واردات با فرافکنی و جنجال نمیخواهند از این بازار پرسود محروم شوند.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، حمیدرضا غزنوی اظهارکرد: یک عدهای منافع خود را در واردات میبینند، بخاطر اینکه پول و جریان مالی در حوزه لوازم خانگی زیاد است و حدود 120هزار میلیارد گردش مالی دارد و بر اساس اعلام موسسه GFK که موسسه آلمانی است، دو برند کرهای که ایران را ترک کردند، در یخچال و ماشین لباسشویی بیش از 82درصد از سهم بازار ایران در سال96 و در تلویزیون 92درصد دارای سهم بودند، شما ببینید چقدر پول از این بازار میگرفتند. به همین دلیل با تاکید رهبری بر ممنوعیت لوازم خانگی با وجود اینکه از 97 واردات ممنوع بود جنجال به پا کردند، به نوعی خواستند با فرافکنی از این پول و بازار محروم نشوند.
وی ادامه داد: به گفته گمرک 4700میلیارد تخلف شامل همین دو برند است، 3000میلیارد برای الجی و مابقی آن برای سامسونگ بوده است. زمانی هم که کرهایها تصمیم بر تقویت این صنعت کردند و خواستند ژاپنیها را بیرون کنند و روی پای خودشان بایستند؛ ژاپنیها به رسانههای کرهای پول دادند و علیه این صنعت کره شروع به جوسازی کردند و گفتند قرار است کرهایها انحصار ایجاد کنند و تولیدکنندههای کرهای را زدند.
غزنوی تصریح کرد: حالا همین کار را در کشور ما انجام میدهند و این به نوعی فریب افکار عمومی است ولی رهبر معظم انقلاب هوشیارانه برخورد کردند و هم موضوع را مطرح و نامه نوشتند و هم اینکه دوباره سیاست اصلی را تبیین کردند؛ بعد از ممنوعیت واردات صنعت لوازم خانگی 78درصد در سال99 افزایش تولید داشت و این یک دستاورد است و همان ماهیت اقتصادی است که ما باید به مقیاس و تولید انبوه برسیم تا هزینههای سربار سرشکن شود.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه وقتی بازار در اختیار تولیدکننده داخلی نباشد؛ مگر میشود تولیدکننده به سود اقتصادی برسد، اظهار کرد: میگویند رقابت باشد تا کیفیت بالا برود این رقابت نیست، یک جنگ علیه تولیدکننده داخلی است مگر میشود با این حرفها بازار را از دست تولیدکننده بگیرند و بعد بگویند رقابت باعث افزایش کیفیت میشود.
وی در پایان عنوان کرد: کیفیت زمانی بهتر میشود که بازار دست تولیدکنندگان خودمان در همه عرصهها باشد، عرصههایی که در آن مزیت رقابتی داریم و رقابت به مرزهای صادراتی بکشیم، اگر کیفیت ما بالا بود با صادرات منافع را کسب میکنیم و در غیر این صورت تلاش را برای بالا بردن کیفیت بشتر خواهند کرد./برنا