چهارشنبه , 11 تیر 1404 - 7:33 قبل از ظهر

غزنوی: توسعه صادرات به کشورهای منطقه، اروپا و آفریقا در دستور کار است.

غزنوی: توسعه صادرات به کشورهای منطقه، اروپا و آفریقا در دستور کار است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی با بیان اینکه توسعه صادرات به کشورهای منطقه، اروپا و آفریقا در دستور کار است، گفت: مهمترین موضوع موثر در صادرات لوازم‌خانگی، برندسازی است و در سال‌های گذشته کشورهایی همچون کره‌جنوبی، چین و ترکیه با حمایت از برندهای بزرگ خود به موفقیت دست یافته‌اند.

به گزارش شبکه لوازم خانگی، حمیدرضا غزنوی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات لوازم‌خانگی در سال جاری، افزود: امسال برخی شرکت‌ها حتی صادرات قطعات لوازم‌خانگی را به بعضی شرکت‌های اروپایی آغاز کرده‌اند.

وی بیان‌داشت: توسعه صادرات به کشورهای منطقه و همسایگان، اروپایی و آفریقایی در دستور کار است.

به گفته این مقام صنفی، اگر در زمینه قطعات لوازم‌خانگی سرمایه‌گذاری کرده و با تقویت کیفیت تولید، کار صادراتی نیز انجام دهیم، مزیت بیشتری خواهد داشت.

غزنوی ادامه‌داد: در کشور ما هنوز به بلوغ لازم در صنعت لوازم‌خانگی نرسیده‌ایم که به‌طور مثال دو یا چند برند اصلی در داخل ایجاد تا از طریق آنها زمینه صادرات را فراهم کنیم، اما امید می‌رود انجمن‌های مربوطه با هماهنگی، همدلی و همکاری بیشتر بتوانند زمینه این کار را فراهم کنند.

وی با تاکید مجدد بر برندسازی به عنوان مهمترین موضوع برای توسعه صادرات، یادآوری‌کرد: کشوری نظیر کره‌جنوبی برندهای زیادی دارد، اما بیشترین سرمایه‌گذاری برای صادرات و تسهیلات لازم را برای سه برند لوازم خانگی خود فراهم کرده و هر کالایی نیز صادر نمی‌کند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه با تاکید بر اینکه موافق ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور مشروط به انتقال فناوری‌های نوین و برتر هستیم، اظهار داشت: در عین حال، لابی شرکت‌های خارجی نیز برای حضور مجدد در بازار ایران بسیار قوی است و اینکه چقدر بتوانیم دست بالا را در مذاکرات داشته باشیم، باید تولیدکنندگان بزرگ کشور در صحنه حاضر باشند.

وی با اشاره به تضاد منافع تولیدکنندگان و انجمن‌ها در برخی موارد، بر لزوم برگزاری سلسله نشست‌هایی بین آنها با حضور مسئولان دولتی‌ تاکید کرد تا به نقاط مشترکی در این زمینه دست یابیم.

به گفته این مقام صنفی، وقتی جشن خودکفایی صنعت لوازم خانگی را برگزار می‌کنیم، الزاماتی دارد که یکی از آنها حفظ دستاوردهای به دست آمده در دوران تحریم است.

غزنوی خاطرنشان‌کرد: تنها در این صورت است که سرمایه‌گذاران تشویق به حضور مجدد در عرصه می‌شوند و ساخت داخل محصولات افزایش می‌یابد، اما اگر ببینند دوباره راه واردات باز شده دلسرد می‌شوند و سرمایه‌گذاری برای آینده کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: در این راستا، رسانه‌ها نیز باید شفاف‌سازی و کمک کنند و اگر کسی خواست برخلاف منافع ملی اقدامی انجام دهد اطلاع‌رسانی کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید ارزش بازار سامسونگ به‌دلایل مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *