چهارشنبه , 11 تیر 1404 - 5:39 قبل از ظهر

فدایی: تحریم موجب شکوفایی صنعت لوازم خانگی نشده است.

فدایی: تحریم موجب شکوفایی صنعت لوازم خانگی نشده است.

مدیر ارتباطات گروه سام با بیان اینکه اعتقادی که به شکوفایی صنعت لوازم خانگی به دلیل تحریم ندارم، گفت: رشد صنعت لوازم خانگی مدیون شرایط پیش از تحریم و رقابت ایجاد‌شده میان شرکت‌های خارجی و برند‌های داخلی است.

به گزارش شبکه لوازم خانگی، احسان فدایی تصریح کرد: صنعت لوازم خانگی کشور طی سال‌های اخیر چندین مقطع زمانی را طی کرده است که یکی از این مقاطع پیش از آغاز تحریم بوده است در آن برهه زمانی فضایی در کشور برای لوازم خانگی وجود داشت که فرصت حضور برخی از برند‌های خارجی از جمله سامسونگ و ال‌جی را فراهم کرده بود. این برند‌ها در داخل کشور در قالب شریک و سرمایه‌گذار فعالیت میکردند و تولید خود را انجام میدادند.

فدایی ادامه داد: به دلیل آنکه سرمایه‌گذار و شریک ایرانی‌ها بوده و نیروی انسانی نیز از میان کارگران و تکنسین‌های ایرانی به کار گرفته میشد این تولید مشترک به تولید داخلی نزدیک بود. هرچه بتوان از مرحله CBU یا محصول کامل وارد SKD که قطعات منفصله بزرگ است شویم برای صنعت لوازم خانگی بهتر است. شرکت‌هایی که شریک برند‌های معتبر خارجی بودند به این سمت سوق پیدا کرده بودند و قدرت رقابت بیشتری داشتند، چون قیمت آن‌ها کاهش می‌یافت.

وی عنوان کرد: در آن برهه زمانی سامسونگ و ال‌جی این فعالیت رسمی را با خدمات پس از فروش انجام میدادند و شروع این دوره زمانی برای سامسونگ که گروه شریک آن‌ها گروه سام بود از اواسط دهه هفتاد شمسی تا اواخر سال۱۳۹۸ بود. پس از آن تحریم‌ها جدی شده و مجبور به خروج شدند، اما تا آن زمان خریداران این محصول با گارانتی سام‌سرویس ارائه میشد و نشان میداد که این محصول مربوط به ایران و متعلق به تولید مشترک ایران و برند‌های کره‌ای است.

فدایی با بیان اینکه همزمان در آن برهه زمانی چند برند داخلی نیز مشغول فعالیت بودند، برند‌هایی که امروز نام آن‌ها شنیده میشود، تصریح کرد: برخی معتقدند که تحریم موجب شکوفایی صنعت لوازم خانگی در کشور شد، اما چنین اعتقادی ندارم اگر صنعت لوازم خانگی رشد کرد و به گونه‌ای خود را نشان داده و محصولات جدید و از نظر تنوع و ظاهر در تراز برند‌های مطرح ارایه داد به دلیل فضای رقابتی و حضور برند‌های خارجی در کشور بود.

این کارشناس صنعت لوازم خانگی عنوان کرد: در شرایطی که رقبای بزرگی در کشور وجود داشت، تولیدکنندگان داخلی نیز تلاش بیشتری برای کسب سهم در بازار داخلی انجام میدادند. برند‌های ایرانی مانند اسنوا، امرسان و مادیران تلاش کردند تا شرایط خود را ارتقا داده و با تحقیق و توسعه کیفیت خود را بهبود بخشند.

فدایی تاکید کرد: رشد صنعت لوازم خانگی مدیون شرایط پیش از تحریم و رقابت ایجاد‌شده میان شرکت‌های خارجی و برند‌های داخلی است.

وی اظهار کرد: در شرایط رقابتی برای اینکه بتوان سهم به دست آورد باید قیمت تمام شده را کاهش داده و کیفیت را افزایش داد و این شرایط در هنگام حضور برند‌های کره‌ای در ایران وجود داشت./نبض بازار

 

پ‌ن: متن مصاحبه عینا از منبع میباشد و شبکه لوازم خانگی نقشی در ایرادات نگارشی و ویراستاری آن نداشته است.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید ارزش بازار سامسونگ به‌دلایل مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *