فدایی: شرکتهای جعلی، پاشنه آشیل خدمات پس از فروش لوازم خانگی
یک کارشناس صنعت لوازم خانگی گفت: این روزها شرکتهای بینام و نشان و جعلی لوازم خانگی، به معضلی اساسی در ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان و از بین برنده اعتماد آنان به شرکتها و برندهای معتبر تبدیل شدهاند.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، احسان فدایی افزود: با وجود تلاش شرکتها و برندهای بزرگ لوازمخانگی کشور در خصوص بهبود مسائل کمّی و کیفیت محصولات، خلاهایی وجود دارد که در حقیقت پاشنه آشیل این صنعت است.
فدایی بیان داشت: یکی از مشکلات شرکتهای عرضهکننده خدمات پس از فروش لوازم خانگی، وجود شرکتهای جعلی و ساختگی(به اصطلاح Fake) و غیررسمی است.
وی ادامه داد: در این میان نکتهای که مغفول مانده، عدم اطلاع کافی مردم و مشتریان از مراکز رسمی و اصلی خدمات پس از فروش است که سبب مراجعه آنان به مراکز غیررسمی و جعلی میشود.
فدایی گفت: شرکتهای جعلی یاد شده بهویژه در سالهای گذشته فعالیتهای وسیعی روی«سئوی» سایتهای خود انجام دادهاند و بهخصوص روی عبارتها و کلماتی که مردم هنگام مواجهه با مشکلات آنها را بیشتر در اینترنت جستوجو میکنند، کار کردهاند.
فدایی ادامه داد: همین مساله سبب میشود تا در هنگام جستوجوی ساده اینترنتی، اسامی این شرکتهای جعلی و غیررسمی بالاتر از اسامی شرکتهای اصلی و برندهای بزرگ دیده شود.
وی اظهارداشت: مشکل بعدی، برخورداری شرکتهای غیر اصلی یاد شده از شماره تلفنهای چهار یا پنج رقمی و بعضا رُند است که همین شمارهها فریبدهنده مشتریان است و آنها را معتبر میپندارند.
این کارشناس صنعت لوازم خانگی تصریحکرد: این مشکل اکنون درخصوص برندهای بزرگ لوازم خانگی کشور و حتی برندهای کُرهای که در سالهای گذشته در بازار کشورمان فعال بودهاند، وجود دارد.
وی گفت: در نتیجه، شاهد بروز خسارتهای سنگین به لوازم خانگی، نصب لوازم و قطعات تقلبی و زیرپلهای و در برخی موارد بروز حوادث ناگوار اخلاقی، سرقت و غیره از منازل هستیم که بهشدت روی اعتماد مردم به برندهای اصلی تاثیر منفی داشته است.
فدایی تاکید کرد: در این زمینه، دستگاههای مسئول و خود شرکتهای لوازم خانگی باید شرکتهای ارائهدهنده خدمات پس از فروش را که مورد تایید وزارت صمت، سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و انجمن خدمات پس از فروش است، به درستی به مشتریان بشناسانند./ایرنا