فضای مجازی آپشن نیست؛ نیاز و ضرورت کسب و کار است.
حسین شهرستانی، عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران:
دوران کرونا و تعطیلات کرونایی اهمیت فضای مجازی و فروش اینترنتی را نشان داد. کسانی که حداقلِ امکانات را در این فضا داشتند، برتری خود را به رخ کسبه سنتی کشیدند.
دقیقاً همان زمان که کسبه سنتی خانه نشین شده بودند، فروشگاههای آنلاین به صورت 24ساعته و 7روز هفته در حال کسب درآمد بودند. در فضای مجازی زمان یک عامل بازدارنده نیست و هرگاه که فروشنده و خریداری وجود داشته باشد، می توان محصولی را داد و ستد کرد.
در این فضا عاملی به اسم فاصله اجتماعی، تعطیلی و قرنطینه معنی ندارد، و در ضمن هزینههایی که برای ارائه سرویس به مشتریان لازم است، بسیار کمتر میباشد. فعال بودن در فضای مجازی دیگر یک آپشن برای کسب و کار شما نیست بلکه نیاز و ضرورت هر کسب و کاری است.
اینترنت با بسترسازی فضاهای جدید برای ارائه شیوهای نوین از فروش کالا و خدمات توانست به خوبی ثابت نماید که در شرایط بحرانی تا چه حد میتواند موثر و قابل توجه واقع شود.
ویروس کرونا الگوهای مصرف، طریقه خرید و شیوه زندگی مردم دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد. یقینا میتوان گفت این تغییر سبک زندگی و کسب و کار، برای همیشه با ما همراه خواهد بود. در این دوران دریافتیم که مجهز کردن کسب و کارمان به ابزارهای آنلاین، نه تنها هزینه نیست، بلکه زمینه های پیشرفت را ایجاد میکند و ابعاد و دامنه فعالیتمان را گسترش میدهد.
⭐️