قندی: برندهای لوازم خانگی ایرانی محبوبیت ندارد.
نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان گفت: متاسفانه برندهای ایرانی با شرایط فعلی محبوبیت ندارند؛ تولیدات ایرانی باید تنوع داشته و با قیمت ارزانتری به فروش برسد تا مردم ترغیب به خرید شوند.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، علیرضا قندی در پاسخ به این سوال که چرا کالاهایی که از آن سوی مرزها به صورت قاچاق وارد ایران میشود و چند دست میگردد و قیمت بالایی هم دارد خریدار بیشتری هم دارد، اظهار داشت: همیشه کیفیت حرف اول را نمیزند و به این خاطر که به اشتباه مردم این ذهنیت را دارند که جنس خارجی بهتر است به همین خاطر حتی اگر کالای دست سوم هم باشد آن را میخرند.
وی با اظهار تاسف از اینکه گاهی اوقات تولیدکنندههای داخلی هم بر این مساله دامن میزنند، گفت: برخی از تولیدکنندگان به این بهانه که کالایشان خدمات پس از فروش دارد آن را حتی گرانتر از جنس خارجی قاچاق میفروشند و همین موضوع باعث میشود که مصرفکننده رغبت کمتری به خرید تولیدات ایرانی داشته باشد.
نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان با بیان اینکه اگر کالاهای خارجی وارد میشد، رقابت در بازار لوازم خانگی بیشتر میشد، تصریح کرد: مشکل اصلی ما این است که به علل مختلف و بر اساس تبلیغاتی که نشده برند ایرانی محبوبیت ندارد.
قندی افزود: به این علت که مصرفکننده به دنبال برندهای معروف میآید و در ذهنش این موضوع حک شده که برندهای خارجی با کیفیتتر است؛ بنابراین ما باید به جایی برسیم که وقتی فروشنده از کالای ایرانی تعریف میکند، آن کالا خودش تبلیغ کننده خودش باشد و مصرفکننده به دنبال کالای دیگری نرود.
وی تصریح کرد: ما هر چقدر هم کیفیت را بالا ببریم نمیتوانیم به تنهایی تمام سلایق را تحت پوشش قرار دهیم و با اینکه چند سالی است که شرکتهای کرهای ایران را ترک کردهاند اما آیا کالاهای قاچاق هم دیگر نداریم؟
نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان ادامه داد: تقاضا به خصوص در زمینه اجناس و کالاهای خانگی خُرد باعث میشود که کالاهای خارجی که واردات آنها ممنوع شده بود به صورت قاچاق وارد کشور شوند.
قندی تصریح کرد: بهترین راهکار این است که دولت از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اگر دولت، مواداولیه مثل فولاد و محصولات پتروشیمی را با قیمت کمتری به تولیدکنندگان بدهد، آنها هم میتوانند کالای باکیفیت و ارزان تولید کنند و در نتیجه سهم قابل توجهی از بازار را داشته باشند.
وی گفت: در کنار این موضوع اگر مصرفکننده هم قدرت خرید داشته باشد به راحتی میتواند هر محصولی را انتخاب کند.