مدیرعامل گروه انتخاب مطرح کرد: سال آینده برای صادرات لوازم خانگی برنامه داریم.
مدیرعامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب گفت: با توجه به تحریم لوازم خانگی، شرکت هایی که در ایران کار می کردند رفتند و دیگر محصولی ارائه نکردند؛ در این شرایط ظرفیت خالی بود و ما باید داخل را تامین میکردیم و قصد داریم تا شش ماه دیگر کالای داخلی را جایگزین کالای خارجی کنیم، ضمن اینکه برای صادرات از سال آینده و بعد از اینکه امنیت کامل مصرف کننده داخلی فراهم شد، برنامه ریزی خواهیم داشت.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، محمدرضا دیانی در حاشیه افتتاح پنج پروژه با حضور وزیر صمت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح هایی که امروز افتتاح شد بسیار متنوع بود و ما در گروه انتخاب، هر هفته یکی دو طرح برای افتتاح داریم چون مجموعهای هستیم که ظرفیت تولید آن ظرف یک سال هشت برابر شده و برای سال آینده قصد دارد سه برابر دیگر هم توسعه داشته باشد.
وی با اشاره به ویژگی برخی از این طرحها، ادامه داد: یک واحد تولید لوازم خانگی که ۱۵سال دچار بحران و تعطیلی بود امروز به همت این گروه، دوباره بازسازی و راه اندازی و افتتاح شد. بحث افزایش ظرفیت خط تولید لباسشویی از ۵۰۰هزار به یک میلیون دستگاه در سال را هم داشتیم و در بحث تلویزیونهای رنگی نیز مجموع ظرفیت سالیانه به یک میلیون در سال افزایش پیدا کرد.
مدیرعامل گروه انتخاب افزود: الکترونیک کردن محصولات و هوشمندسازی آن نیز از دیگر طرحهایی بود که امروز با حضور مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت افتتاح شد. این طرح کمک میکند که محصولات با سرویس سنتر ما ارتباط پیدا کند و متوجه نقص آن پیش از خراب شدن شویم. مصرف کننده نیز میتوانند از خانه محصولات را تنظیم کند و با یک تلفن از کارکرد آن آگاه شود.
دیانی اعلام کرد: در حال حاضر حدود شش هزار دستگاه در شرکت اسنوا تولید میشود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه این شرکت برای صادرات چیست؟ گفت: باتوجه به تحریم لوازم خانگی، شرکتهایی که در ایران کار میکردند رفتند و دیگر محصولی ارائه نکردند. در این شرایط ظرفیت خالی بود و ما باید داخل را تامین میکردیم. قبلا تفاوت قیمت جنس از کارخانه زیاد بود که با افزایش تولید کاهش پیدا کرد و تا شش ماه دیگر قصد داریم کالای داخلی را جایگزین کالای خارجی کنیم. برای صادرات از سال آینده و بعد از اینکه امنیت کامل مصرف کننده داخلی فراهم شد، برنامه ریزی خواهیم داشت.
مدیرعامل گروه انتخاب خاطرنشان کرد: محصولاتی که در این مجموعه ارائه میشود قابل رقابت با برندهای جهانی است و قول میدهیم لوازم خانگی به وفور و با کیفیت در سختترین شرایط هم برای مردم قابل ارائه باشد.
دیانی در خصوص چرایی بالا بودن قیمت لوازم خانگی تولید داخل توضیح داد: ما با اینکه ساخت داخل هستیم و موادمان نیز از داخل کشور تامین میشود، به این خاطر که مواد اولیه با نرخ ارز بالا پایین میشود و مواداولیه ما را نیز مواد پلمیری و مس و آلومینیوم تشکیل میدهد مجبوریم قیمت را افزایش بدهیم. اگر مواداولیه با شرایطی که اکنون با مدیریت وزارت صمت ایجاد کرده در دسترس باشد میتوانیم ثبات قیمت هم داشته باشیم.