مرکز آمار: سهم بالاتر تقاضای مشتری برای فروش لوازم خانگی خارجی
مرکز آمار ایران در گزارشی از سهم بالاتر تقاضای مشتری برای فروش لوازم خانگی خارجی خبر داده است.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، این آمار که به استناد اظهارات فروشندگان تهیه شده است نشان میدهد که شش دلیل اصلی برای عرضه لوازم خانگی وجود دارد که در آن سهم تقاضا از طرف مشتریان ۳۴درصد، کیفیت بهتر کالا ۲۲درصد، فروش آسانتر ۲۰درصد، سود بیشتر ۱۰درصد و رقابت با سایر ۵درصد است و حدود ۴درصد هم به سایر اختصاص دارد.
همچنین دلایلی برای با کیفیت بودن لوازم خانگی خارجی از نگاه فروشندگان مطرح شده که بیشترین سهم به تکنولوژی پیشرفتهتر با ۲۶درصد اختصاص دارد.
خلاقیت در طراحی مناسبتر ۱۹.۹درصد، دوام بالا ۱۷.۹درصد، اطمینان از کیفیت قطعات بکار رفته در کالا ۱۷.۸درصد، مصرف پایین انرژی ۷.۳درصد، سیاست حمایتی کشورهای خارجی ۵.۱درصد، توجه به نیازهای کشور مقصد ۲.۹درصد، بازار رقابتی در کشور صادرکننده ۲.۶درصد و پنج درصد سایر، جزو دلایلی هستند که از نگاه فروشندگان موجب کیفیت بالای لوازم خانگی خارجی شده است.
در بخش دیگری از آمار مرکز آمار ایران، چرایی ضعف کیفیت لوازم خانگی داخلی از نگاه فروشندگان مطرح شده است. در این بخش دو دلیل سهم برابر دارند که شامل عدم بکارگیری تکنولوژی و نوآوری و همچنین بالا بودن هزینههای تولید و کاهش کیفیت هریک با ۲۶درصد است.
عدم اطمینان از کیفیت قطعات بکاررفته در کالا با ۲۳درصد، عدم خلاقیت در طراحی ۱۸درصد، بازار غیررقابتی داخلی ۷درصد سایر نقاط ضعف لوازم خانگی ایرانی عنوان شده است.