موافقت سامسونگ با پرداخت 10میلیون دلار به کاربران متضرر تبلیغات دروغین
مدتی قبل ادعا شده بود که برخی محصولات سامسونگ که بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به بازار عرضه شدهاند، برخلاف ادعاهای شرکت قابلیت مقاومت در برابر آب را نداشته و این شرکت در تبلیغات خود مشتریانش را گمراه کرده است. حال دادگاهی در استرالیا این ادعاها را به اثبات رسانده و شرکت سامسونگ الکترونیکس را به پرداخت جریمه ۹.۸میلیون دلاری به مشتریان شرکت محکوم کرده است.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، برندان مورفی قاضی دادگاه فدرال استرالیا به شرکت سامسونگ الکترونیکس دستور داده تا به دلیل گمراه کردن مشتریان خود، حداکثر طی ۳۰روز آینده جریمه ۹.۸میلیون دلاری را به همراه هزینه ۱۴۰هزاردلاری مرتبط با روند بررسی این پرونده توسط کمیسیون رقابت و مصرفکنندگان استرالیا، پرداخت کند.
قاضی پرونده اعلام کرده است که این حکم پس از چهارسال بررسی مداوم و به دلیل گمراه کردن مصرفکنندگان پس از اعلام مقاومت گوشیهای هوشمند گلکسی در برابر آب صادر شده است. به نظر میرسد که شرکت سامسونگ هیچ مخالفتی با این اتهامات نداشته و با پرداخت جریمه موافقت کرده است.