نقش مهم کال سنتر یا مرکز تماس در ایجاد موفقیت برای سازمانهای خدمات پس از فروش
میثم ستوده، مدیر سازمان خدمات طلایی پویا:
کال سنتر یا مرکز تماس بعنوان یک سیستم مهم برای اعمال قوانین مدیریتی در سازمانها و موسساتی که بخش پاسخ گویی تلفنی گسترده و حرفهای برای مشتریان خود دارند، امری لازم و ضروری است. بهرمندی از مرکز تماس امروزه به عنوان یکی از راهبردی ترین راه های ارتباط با مشتریان و افزایش فروش محصولات و خدمات شرکتها، سازمانها و نهادهای گوناگون میباشد. پیاده سازی مرکز تماس جامع به همراه کیفیتی بالا یکی از مهمترین قدمها برای افزایش بهرهوری و بالا بردن راندمان یک شرکت و یا سازمان در المان پاسخ گویی به مشتریان میباشد.
از دلایل راه اندازی کال سنتر میتوان به صورت خلاصه و با ذکر یک مثال کاربردی شرح داد، شما صاحبان کسب کار زمانی که مشتریان حقیقی شما و یا حتی خود شما نیز به عنوان یک متقاضی با یک شرکت و یا سازمانی تماس میگیرید، اولین و مهم ترین دیدگاهی که شما نسبت به کیفیت خدمات رسانی آن شرکت پیدا میکنید، کیفیت و زمان پاسخ گویی تلفنی اپراتورها و کارشناسان آن سازمان و رسیدن شما به هدفی که سبب شده تا با آن شرکت تماس بگیرید نشات میگیرد.
راه اندازی مرکز تماس اختصاصی شرکتها، غالبا هزینههای زیادی را جهت استخدام کارمندان و خریداری تجهیزات مورد نیاز، آموزش و… برای صاحبان مشاغل در بر دارد. این هزینهها به خصوص برای شرکتهای نو پا که در ابتدای مسیر توسعه هستند میتواند زیان بار باشد در نتیجه استفاده خدمات مراکز تماس شرکتهای ارائه دهنده Contact Center یا Call Center بسیار بهینه و به صرفه خواهد بود. علاوه بر آن این مراکز به دلیل تجربه کاری و استفاده از اپراتورهای متخصص و آموزش دیده استهلاک کار را بسیار کاهش داده و تمرکز بیشتر بر تماسهای مفید خواهد بود.
ما در سازمان خدمات طلایی پویا با بهره مندی از نرم افزار قدرتمند مدیریت خدمات پس از فروش سروشان توانسته ایم اولین و قدرتمندترین مرکز تماس یا کال سنتر را با بکار گیری از برروز ترین استانداردها مبتنی بر سیستم Voip در شمالغرب کشور و در قطب صنعت لوازم خانگی شهر تبریز راه اندازی نماییم که بی شک در این مسیر و توسعه اهداف گروه صنعتی سینور پویا، نرم افزار قدرتمند سروشان نقش بسزا و سهم گستردهای داشته و همچنین پشتیبان خوب و مطمئنی برای رسیدن به این امر مهم بوده است.
در ادامه بهتر است بدانید که کال سنترها برای دریافت، ارسال و انتقال حجم بسیاری از درخواستها از طریق تلفن گویا یا IVR به کار گرفته میشوند و نیاز شما را به یک روش مقرون به صرفه به منظور مدیریتی با نفوذ و قوایی بیشتر و پایدار این کانالها و مسیر هایی ارتباطی میباشد. بنابراین می توان گفت برای هر شرکت و سازمانی بهتر است در زمان تماس های ورودی به شرکت، مشتریان خود را به جای مواجهه با خطی مشغول و سیستم تلفنی با کیفیت پایین، با یک تلفن گویای حرفهای و جذاب رو به رو کنند و با قرار دادن آنها در یک صف انتظار هوشمند مبتنی بر سیستم Voip و با امکاناتی اعم از پخش موزیک انتظار، اعلام افراد حاضر در صف و… برای ارتباط با اولین اپراتور سازمان برای راهنمایی و خدمات متصل شوند.
پس با یک محاسبه تقریبی میتوان گفت: راه اندازی مرکز تماس با کیفیت بالا، باعث افزایش رضایت مشتری در ابتدا از عملکرد و در نهایت از فعالیت و ارائه خدمات پس از فروش خواهد شد. مزیتهای دیگر موجود در کال سنتر ها ارتباط بهینه با مشتریان و ارائه بهترین خدمات به آنها میباشد. بطوریکه رضایت مشتریان از کیفیت خدمات ارائه شده توسط مرکز تماس میتواند نقش مهمی در فروش و ارائه محصولات و خدمات هر شرکتی داشته باشد. یک تیم قوی و حرفه ای مرکز تماس با سنجش رضایت مشتریان طبق دیتاهای ورودی توسط کال سنترها با بهره مندی از نرم افزار قدرتمند سروشان می تواند کیفیت خدمات ارائه شده را در زمینه استراتژیهای افزایش فروش و سطح بالا بردن رضایتمندی مشتریان به دست آورد.
کلام آخر اینکه مرکز تماس نقطه مرکزی مدیریت ارتباط با مشتری است؛ بهعبارت دیگر تمام راههای ارتباطی مشتریان (تلفن، ایمیل، پیامک و…) پاسخگویی و مدیریت میشوند. از اینرو، کال سنتر پل ارتباطی بین سازمان و مشتریان است و شکلدهنده چهره سازمان در نظر مشتری است.
⭐️