نیاز صنعت لوازم خانگی بازارسازی است، نه واردات
علیرضل دانیالی رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی گفت:
در حال حاضر صنعت لوازم خانگی بیش از اینکه به واردات نیاز داشته باشد، به رایزنی و ایجاد بازارهای صادراتی وسیع نیاز دارد.
با خروج یکطرفه کره از ایران، تولیدکنندگان داخلی با استفاده از فرصت پیشآمده و با سرمایهگذاریهای جدید در حوزه «تحقیق و توسعه» و «توسعه خطوط تولید» انجام و به تدریج خلأ کرهایها را در بازار پر شد.
آمارها نشانگر آن است که در سه سال نخست خروج نشانهای خارجی از ایران به صورت میانگین ۲۵۰میلیون دلار به دلیل بومیسازی صرفهجویی ارزی داشتهایم.