پازوکی: لوازم خانگی را نمیشود در کنار سایر کالاها عرضه کرد.
رئیس اتحادیه لوازمخانگی تهران در موضعگیری انتقادی در مورد عملکرد فروشگاههای زنجیرهای گفت: آنچه امروز در این فروشگاهها مشاهده میکنیم، فروش تمامی اقلام در کنار یکدیگر بدون توجه به آماده بودن بسترهای لازم است. به صرف تاسیس این فروشگاهها، نه به هدف رسیدهایم و نه اینکه رسالت تاسیس آن بهخوبی انجام شده است.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، اکبر پازوکی با تاکید بر لزوم ارتقای تکنولوژی در تمامی عرصههای اقتصادی اظهار کرد: ضرورت ارتقای تکنولوژی در همه جای دنیا و با هر فرهنگ و امکاناتی، وجود دارد؛ اما اینکه برای اجرای هر تکنولوژی چه بسترهایی را باید فراهم آورد نیز جزو الزامات است. بهطور مثال، لوازم خانگی از جمله صنوف کاملا تخصصی است که نمیتوانیم در کنار سایر کالاها و لوازم به مشتریان عرضه کنیم.
وی بیان کرد: افراد عرضه کننده کوچکترین تخصصی در این امر ندارند، بسترهای لازم و آموزشهای ضروری برای عرضه کنندگان و موسسان این فروشگاهها فراهم نشده، همچنین مصرف کنندگان نمیدانند هدف از تاسیس فروشگاه چیست. به محض عرضه کالایی، بدون تحقیق و تفحص و بدون دقت به چرایی تخفیفات اقدام به خرید میکنند؛ بنابراین به صرف تاسیس این فروشگاهها، نه به هدف رسیدهایم و نه اینکه رسالت تاسیس آن به خوبی انجام شده است.
پازوکی اضافه کرد: سال۹۹ برای کلیه خردهفروشان، سالی پر از تعطیلی و رکود بود، اما در این میان فروشگاههای زنجیرهای به خوبی کسبوکار کردند درحالیکه قرار بود تنها کالاهای مورد نیاز را عرضه و توزیع کنند؛ ضمن اینکه به فروش کیف و کفش، لباس و پوشاک، لوازم خانگی ریز و درشت و برقی و گازی، لوازمالتحریر و… نیز مبادرت داشتند. غیر از این است که یکهتاز میدان کسبوکار شدند؟ تمامی خردهفروشان تعطیل و ورشکست، فروشگاههای زنجیرهای مملو از متقاضی. آیا این تعداد انباشتگی و متقاضی، خود عامل انتشار کرونا نبود؟ درحالیکه خردهفروشان نهایتا بین یک تا دو مشتری را میتوانستند در مغازههای خود جای دهند، پس هدفشان تنها سودجویی بود. خرده فروشان سالانه به تعهدات مالیاتی خود کاملا عمل میکنند و سهم زیادی از اشتغالزایی را بدون توقع برعهده گرفتهاند؛ اما در شرایط سخت هیچگونه حمایتی از سوی دولت نمیشوند، دولت به اصناف توجه کند.
⭐️