8پیمان “انتخاب”؛ به بهانه روز حمایت از حقوق مصرفکننده
پیمان SLA در حوزه خدمات پس از خرید، تفاهمنامه هشتبندی گروه صنعتی “انتخاب الکترونیک” با خریداران است. این پیمان به عنوان یک توافقنامه دو طرفه، مشتری را به عنوان دوست خود میبیند و بر مفاهیمی چون “دوستی مسئولانه” تاکید میکند.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، انتخاب الکترونیک در حوزه مسئولیتهای خود در برابر مشتریان، از یک ساز و کار نوین یعنی توافقنامه دو طرفه با مشتری استفاده کرده است؛ طرح SLA با 8پیمان زرین، بهینهسازی سطح خدمات و افزایش وفاداری مشتری را هدف قرار داده و در چرخه پایدار حمایت از مشتری بر سه مفهوم تعهد، احترام و آرامش تاکید دارد.
این پیمان در راستای ارج نهادن به حقوق مشتری از سال۱۴۰۰، هشت خدمت منحصر به فرد برای مشتری را در دستور کار گروه انتخاب قرار داده است، از طرح ” گارانسی” تا 6ماه ضمانت تعمیر و سه ماه تعویض رایگان محصول.
یک ماه تعویض محصول یا عودت وجه بدون قید و شرط، سه ماه تعویض رایگان محصول از زمان نصب در صورت بروز خرابی، 60 تا 124ماه ضمانت کمپرسور محصولات برودتی و موتورهای دایرکت درایو، ارائه پشتیبانی یا تسهیلات تعویض مادامالعمر محصولات، ارائه خدمات در 7روز هفته و 24ساعت شبانه روز، تضمین ارائه خدمات به هنگام (به ازای هر روز تاخیر یک ماه گارانتی رایگان به مشتریان اعطا میشود)، 6ماه ضمانت تعمیر (غیرگارانتی) و تحویل محصول جایگزین هنگام تعمیر و تعویض محصولات، مفاد تفاهم نامه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با خریداران و مشتریان خود است که با عناوینی چون “فراتر از دوستی” و “دوستی مفید” برای خریدار و مصرف کننده تعریف شده است.
این طرح با رویکرد مراقبت از مشتری و پررنگ کردن مفهوم تعهد در ارائه محصولات و خدمات، سندی است که پارامترهای سطح خدمات، ضمانتها، اقدامات و ارائه راهکار در صورت بروز تخلفات را در بر میگیرد و در وهله دوم به مشتری این امکان را میدهد تا از سطح کیفیت خدمات مورد نیاز خود اطمینان حاصل کرده، دقیقا بداند چه خدمتی دریافت میکند و چقدر میتواند با شرایط کسب و کار یا ارائه دهنده خدمات به توافق برسد.