چند درصد مردم در سال گذشته لوازم خانگی خارجی خریدند؟
خانوارهایی که لوازم برقی در سال ١٣٩٩ خرید کردهاند، ۵١.٨درصد از این لوازم برقی تولید داخل، ٣۶.٨درصد لوازم برقی تولید خارج، ١١.۴درصد هر دو نوع لوازم برق داخلی و خارجی بوده است.
به گزارش شبکه لوازم خانگی و به نقل از مرکز آمار ایران، آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار در سال١٣٩٩، مهمترین یافتههای بررسیها پیرامون حوزه خرید به شرح زیر است:
در سال١٣٩٩، بیشترین شیوه انتخاب پوشاک افراد ١۵ساله و بیشتر از طریق تماشای ویترین فروشگاههای پوشاک با ۸۳.۴ درصد بوده است و ۶.۳ درصد بر اساس پیشنهاد دوستان و نزدیکان، ۵ درصد مطابق مد در جامعه، ٢.۶ درصد با توجه به شبکههای اجتماعی، ٠.٧ درصد بر اساس تبلیغات پیرامونی، ٠.٢ درصد بر اساس مشاهده برنامههای سیمای جمهوری اسلامی ایران، ٠.١ درصد بر اساس برنامههای ماهوارهای و ١.٧ درصد بر اساس سایر روشها، پوشاک خود را انتخاب کردهاند.
نتایج این پیمایش حاکی از آن است که اولویت ٣٨.٣درصد از افراد ١۵ساله و بیشتر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل و ٧.٨درصد پوشاک خارجی بوده است و برای ۵٣.٨درصد افراد نیز اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود نداشته است.
در یک سال منتهی به زمان آمارگیری در سال١٣٩٩، ۱۵.۳درصد از افراد ١۵ساله و بیشتر اظهار نموده اند حداقل یکبار کالایی که از نظر خود لوکس بوده، خریداری کردهاند.
بنابر اظهار خانوارهایی که لوازم برقی در سال١٣٩٩ خرید کردهاند، ۵١.٨درصد از این لوازم برقی تولید داخل، ٣۶.٨درصد لوازم برقی تولید خارج، ١١.۴درصد، هردو نوع لوازم برق داخلی و خارجی بوده است.