کمپانیهای جهانی چقدر برای تحقیق و توسعه هزینه میکنند؟
در سال۲۰۲۲ بیشترین سرمایهگذاری در صنعت لوازم خانگی از سوی کشورهای امریکا، چین، کره و ترکیه انجام شده است.
به گزارش ماتریکس، کمپانیهای بزرگی مانند ویرپول با ۴۶۵میلیون دلار، هایر با ۱۲۵میلیون دلار، الجی با ۱۱۶میلیون دلار و آرچلیک ترکیه هم با ۴۲میلیون دلار بیشترین هزینه را برای R&D در میان شرکتهای لوازم خانگی داشتهاند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند این حجم بالای هزینه در R&D ناشی از تولید در مقیاس بزرگ و سیاست دولتها در صدور مجوزهای اندک برای کنترل تعداد تولیدکنندگان برای حفظ مقیاس اقتصادی تولید است.
سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه به درآمد بالا و قدرت ریسک فراوان نیاز دارد که در واحدهای کوچک امکانپذیر نیست.
بنا به آمار وزارت صمت سهم صنعت لوازم خانگی ایران از هزینههایR&D فقط ۳درصد است.