چهارشنبه , 11 تیر 1404 - 8:18 قبل از ظهر

گرانی کالا فرصت ازدواج را از بیشتر جوانان گرفته است.

گرانی کالا فرصت ازدواج را از بیشتر جوانان گرفته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: گرانی کالا و لوازم خانگی و سایر هزینه‌های تشکیل زندگی، فرصت ازدواج را از بیشتر جوانان کشور گرفته است.

به گزارش شبکه لوازم خانگی، حسین شهرستانی با اشاره به انتخاب نوع کالا برای تکمیل یک جهیزیه گفت: در حال حاضر خرید سه نوع جهیزیه در کشور متداول شده است. دسته اول خرید لوازم خانگی با حداقل هزینه و کیفیت است. در حدی که احتیاجات اولیه را فراهم کند، حالا اگر موتور یخچال صدا بدهد، برفک بزند و جای کافی نداشته باشد، به آن توجه‌ای نمی‌شود! که همین نوع سبد لوازم خانگی حدود ۵۰میلیون تومان هزینه بَر خواهد بود.

به گفته شهرستانی؛ تهیه جهیزیه دسته دوم مربوط به اقشار متوسط جامعه است که لوازم خانگی را با یک کیفیت معقول و متوسط با انتخاب کالای ایرانی معادل ۱۰۰میلیون برآورد می‌شود.

وی با اشاره به دسته سوم جامعه گفت: این گروه سبد کالای جهیزیه را درجه یک انتخاب می‌کنند و برای خرید آن تا ۴۰۰میلیون هزینه می‌کنند. البته عده‌ای دیگر هم در جامعه ما هستند که با عنوان لاکچری به دنبال کالا‌هایی جهت تکمیل جهیزیه می‌باشند که باید پول‌های لاکچری برای آن‌ها پرداخت کنند و ارقام نجومی آن بسیار متفاوت و سلیقه‌ای است.

شهرستانی با توضیح شرایط فعلی خرید جهیزیه، یادآور شد: گرانی کالا و لوازم خانگی و سایر هزینه‌های تشکیل زندگی، فرصت ازدواج را از بیشتر جوانان کشور گرفته است. هرچند برخی از نهاد‌های مردمی و خیریه‌ها با کمک‌های خود بخشی از این مشکل را پوشش می‌دهند، اما این کمک‌ها شامل همه افراد و گروه‌های جامعه نمی‌شود.

وی تصریح داشت: از سوی دیگر بیشتر وعده‌های ارائه تسهیلات خرید جهیزیه از سوی دولت روی کاغذ مانده و مردم علی رغم استقبال از این نوع حمایت‌ها، همچنان بلاتکلیف هستند.

به اعتقاد عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی، با شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، استقبال جهت تهیه جهیزیه از نوع سبد اول هر روز بیشتر خواهد شد.

شهرستانی در پاسخ به این سوال که قیمت لوازم خانگی نسبت به سال گذشته چقدر تغییر داشته است، گفت: قیمت کالای خانگی در دو مقطع زمانی قابل ارزیابی است. از ابتدای سال۱۳۹۹ تا پایان هسال قیمت کالای خانگی با توجه به نوع و درصد وارداتی بودن لوازم مورد نیاز تولید، ۱۰۰درصد افزایش یافته است.

وی تصریح داشت: از سوی دیگر از پایان سال۱۳۹۹ تا چهار ماه ابتدای سال۱۴۰۰ قیمت کالای خانگی با توجه به رکورد بازار و رقابتی شدن عرضه کالا توسط شرکت‌ها، با افزایش حدود ۵ تا ۱۵درصد مواجه شده که این میزان با توجه به افزایش هزینه‌های دستمزد، بیمه، مواد اولیه و… منطقی است./اقتصاد۲۴

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید ارزش بازار سامسونگ به‌دلایل مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *