گزارش عملکرد اتحادیه تعمیرکاران کرج
رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی کرج ضمن بیان دغدغههای این صنف گزارشی از اقدامات اتحادیه ارائه کرد.
به گزارش شبکه لوازم خانگی، مهدی اینانلو به اتاق اصناف کرج اظهار کرد: از زحمات هیئت مدیره قبلی به خصوص جناب اقای فتحی و پیشکسوتان قبلی اتحادیه کمال تشکر را دارم.اینانلو افزود از زمان تحویل گرفتن اتحادیه توسط این هیئت مدیره از شهریورماه1402 تمامی برنامههای کاری خود را از حالت سنتی خارج و در حال تغییر به سمت مکانیزه و سیستمی شدن هستیم. از مهمترین اقداماتی که انجام دادیم، تفکیک وظایف پرسنل اتحادیه و راه اندازی پنج کمیسیون فعال و پویا میباشد که کمیسیون شکایات و بازرسی از جمله مهمترین این کمیسیونها است.
اینانلو افزود: در بدو ورود اینجانب به اتحادیه و پذیرفتن مسئولیت مربوطه، مذاکره با کارگزاری بیمه را شروع کردیم و با توجه به موانع قانونی که اتحادیه ها اجازه بیمه کردن اعضا را ندارند ،توانستیم این مشکل را با همکاری کارگزاری بیمه حل کنیم و در حال حاضر 99 درصد اعضای اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی، بیمه تامین اجتماعی هستند و بعد از گذار از این مشکل به سراغ بیمه تکمیلی نیز رفتیم و با توجه به مذاکره اتاق اصناف مرکز استان البرز با یکی از شرکتهای بیمه، در حال رایزنی و توافق با شرکت بیمه، جهت بیمه تکمیلی درمان اعضا هستیم. اتفاق خوب دیگری که از زمان قبول مسئولیت بنده در اتحادیه رغم خورد، عقد قرارداد با سازمان فنی و حرفهای بود که با توجه به این مهم توانستیم تعداد زیادی از افرادی که مدرک فنی نداشتند را به سازمان معرفی کرده و با گذراندن دوره اموزشی و شرکت در ازمون مربوطه ،مدرک فنی و حرفهای این افراد صادر شود.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی کرج اضافه کرد: از اقدامات دیگری که میتوان به ان اشاره کرد اقدام به خرید وسیله نقلیه برای اتحادیه این صنف و ساماندهی پرسنلی که در حوزه بازرسی اتحادیه فعالیت میکنند میباشد که با لباسهای متحد الشکل و لوگویی که بر لباس و وسیله نقلیه مربوطه هک خواهد شد به بازرسی از واحدهای صنفی که جواز کسب ندارند خواهند پرداخت.
اینانلو به معضلات و مشکلاتی که اتحادیه با آن روبهرو است اشاره کرد و گفت: گزارشها و شکایات مردمی از واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و یا فاقد مهارت لازم به دست این اتحادیه می رسد که غالبا شاکیان اعلام مینمایند که از طریق تلفن118 درخواست خدمات نمودهاند.
اینانلو از شهروندان درخواست کرد برای گرفتن خدمات صنفی تعمیرات لوازم خانگی و با توجه به این که این افراد به منازل و حریم خصوصی مردم مراجعه مینمایند از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب معتبر تقاضای خدمت نمایند و گفت: این اتحادیه امادگی کامل جهت معرفی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب را دارد. ضمنا شماره تلفن 02632217553 آماده پاسخگویی به شکایات و نظرات و انتقادات شهروندان میباشد و در آیندهای نزدیک سایت اتحادیه راهاندازی میشود و همشهریان عزیز میتوانند اعضای معتبر و نمایندگان رسمی فعال در این صنف را از طریق سایت اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی دریافت کنند.
رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی کرج با گلایه از سامانه118 اظهار داشت: متاسفانه سامانه118 و فضای مجازی و وبسایتهای اینترنتی، شماره تلفنهایی که در اختیار عموم قرار میدهد را از طریق اتحادیه ذیربط استعلام نمیکند و متاسفانه اشخاص و واحدهایی که شماره تماس آنها در اختیار مردم قرار میگیرد، بعضا نماینده رسمی و واقعی نمیباشند که با توجه به مراجعت این افراد به خانه همشهریان عزیز، این موضوع تبعات خاص خودش را دارد و چون این افراد زیر مجموعه ما نیستند، در صورت وقوع هرگونه تخلف طبیعتا کاری از اتحادیه ساخته نیست و نمیتوان موضوع را مورد پیگرد صنفی قرار داد لذا از مراجع ذیربط خواهشمندم ترتیبی اتخاذ شود تا بتوان این معضل را از پیش رو برداشت.
اینانلو بیان کرد: بنده و هیئت مدیره اتحادیه، از پیشکسوتان صنف تعمیرکاران لوازم خانگی شهر کرج بابت زحمات و خدماتی که طی سالیان متوالی داشتهاند کمال تشکر و تقدیر را داریم.