سه شنبه , 10 تیر 1404 - 11:08 بعد از ظهر

رکود و تبلیغات سراها؛ هم‌آوایی مرگبار برای کسبه لوازم خانگی

رکود و تبلیغات سراها؛ هم‌آوایی مرگبار برای کسبه لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران ضمن انتقاد از وضعیت موجود از مسئولین مربوطه درخواست کرد تا حداقل در سیاست‌های تبلیغاتی خود به نفع سراها تجدید نظر کنند.

به گزارش ماتریکس، اکبر پازوکی گفت: وضعیت کنونی بازار لوازم خانگی نامطلوب است و همکاران این حوزه رضایتی از این شرایط ندارند و به طور روزافزون شاهد بدتر شدن شرایط هستند. علاوه بر رکود بازار، تبلیغات ناعادلانه و گسترده‌ای که توسط رسانه‌های ملی انجام می‌شود، به نفع فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و به ضرر کسب‌وکارهای کوچک عمل می‌کند. این شرایط بر تمامی اصناف تأثیر گذاشته و موجب نگرانی گسترده در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه با افزایش مشکلات اقتصادی و تورم، بسیاری از کسبه با کاهش درآمد و خطر ورشکستگی مواجه هستند، ادامه داد: کسبه مجبورند هر روز صبح مغازه‌های خود را باز کنند تا از طریق فروش روزانه به درآمد برسند؛ از قضا همین شرایط نامطلوب در دوران کرونا به وخامت بیشتری گرایید. در دوران همه‌گیری کرونا به کسبه قول دادند تا در زمینه مالیات، به آن‌ها مساعدت و کمک شود. اما این وعده‌ها عملی نشد و آنان مجبور به پرداخت مالیات و هزینه‌های بیشتری از جیب خود شدند. به اعتقاد من در چنین شرایطی باید گفت اوضاع کارمندی از وضعیت کسبه مطلوب‌تر است.

پازوکی با اشاره به وضعیت وخیم خرید لوازم خانگی از سوی اقشار مختلف جامعه ابراز داشت: در گذشته، با افزایش حقوق کارمندان، آن‌ها می‌توانستند لوازم خانگی جدیدی خریداری کنند. اما این روزها تنها افرادی که قصد ازدواج دارند یا لوازم‌شان به کلی خراب شده است، می‌توانند وارد این بازار شوند و خریدی داشته باشند.

وی از تبلیغات موجود که صرفا سراها را به تصویر میکشند انتقاد کرد و گفت: تبلیغات ناعادلانه‌ای که از سوی سراها انجام می‌شود، مشکل دیگری است که بر این بازار تأثیر گذاشته است و با تبلیغات گسترده خود به مصرف‌کنندگان چنین القاء می‌کنند که تنها از آن‌ها خرید کنند این در حالی است که این تبلیغات باعث تضعیف کسب‌وکارهای کوچک و افزایش بی‌اعتمادی به بازار شده است. البته از قوانین خلق‌الساعه هم نباید غافل ماند؛ همین قوانین ضمن ناهماهنگی در اجرای آن‌ها نیز مشکلات بیشتری به وجود آورده‌ است.

مطلب پیشنهادی

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید ارزش بازار سامسونگ به‌دلایل مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *