سه شنبه , 10 تیر 1404 - 11:16 قبل از ظهر

در بازارهای جهانی موفق به صادرات نخواهیم شد

در بازارهای جهانی موفق به صادرات نخواهیم شد

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: تا زمانی که قیمت کالای ایرانی نسبت به کالاهایی که تکنولوژی و قطعات اصلی آن را وارد میکنیم بیشتر باشد مسلما در بازارهای جهانی موفق به صادرات نخواهیم شد.

به گزارش شبکه لوازم خانگی، محمدحسین اسلامیان در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی درباره تولید و فروش لوازم خانگی ایرانی گفت: رویداد توانمندی‌‌‌های صادراتی ایران مدتی پیش در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو تهران برگزار شد و کالاهایی که امکان رقابت و صادرات داشتند به معرض نمایش گذاشته شدند.

وی افزود: بنده در حاشیه این نمایشگاه اعلام کردم که برای صادرات یک محصول آیتم‌‌‌های زیادی باید در کنار هم قرار بگیرند و در بحث لوازم خانگی از دید بازار، با توجه به برندهای خارجی معروفی که از نظر قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش به شکل هدفمند وجود دارند تا زمانی که قیمت کالای ایرانی نسبت به کالاهایی که تکنولوژی و قطعات اصلی آن را وارد میکنیم بیشتر باشد مسلما در بازارهای جهانی موفق به صادرات نخواهیم شد.

نایب‌رئیس اتحادیه لوازم خانگی، اختلاف قیمت لوازم خانگی ایرانی و خارجی را یک مانع بزرگ برای صادرات عنوان کرد و گفت: قیمت یک لباس‌شویی ۸ کیلویی اتوماتیک در کشور همسایه‌ هزار درهم معادل ۱۶ میلیون تومان است، اما وقتی قیمت همین ماشین لباس‌شویی در ایران ۲۰ میلیون تومان است چگونه می‌توان آن را به کشور دیگر صادر کرد؟‌!

اسلامیان بیان کرد: تا زمانی که قیمت تمام‌شده محصول ما بالاتر از محصولات خارجی باشد موفق به صادرات به کشورهای اطراف و همسایه نخواهیم شد. بنابراین باید قیمت تمام‌شده محصولاتمان را روز به‌روز کاهش دهیم که این هم کمک دولت را می‌‌‌طلبد و از طرف دیگر باید کیفیت برندهای لوازم خانگی ایرانی را نیز به کیفیت محصولات دنیا نزدیک‌تر کنیم.

اسلامیان ادامه داد: مالیات بر تولید و مالیات ارزش افزوده باعث می‌شود که قیمت تمام‌شده محصول بالاتر از قیمت جهانی محصول شود و ما نهایتا بتوانیم بازار داخلی را تامین کنیم.

نایب‌رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: علاوه بر ارز، یکسری مولفه‌‌‌های تولید مانند واردات قطعات و مالیات بر تولید و حامل‌‌‌های انرژی باعث می‌شود که در نهایت امر، کیفیت و قیمت محصولات ایرانی برای صادرات به هیچ وجه مطلوب نباشد.

مطلب پیشنهادی

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید ارزش بازار سامسونگ به‌دلایل مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *