چهارشنبه , 11 تیر 1404 - 6:48 قبل از ظهر

پاسخگوی تصمیماتی هستیم که نقشی در اتخاذ آنها نداریم.

پاسخگوی تصمیماتی هستیم که نقشی در اتخاذ آنها نداریم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: بدون حضور نمایندگان صنفی، تصمیمات اثربخشی لازم را نخواهد داشت و ما پاسخگوی تصمیماتی هستیم که نقشی در اتخاذ آن‌ها نداریم.

به گزارش شبکه لوازم خانگی، حسین شهرستانی با انتقاد از ایجاد شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی بدون حضور نماینده توزیع کنندگان و بازار لوازم خانگی گفت: بدون حضور نمایندگان صنفی، تصمیمات اثربخشی لازم را نخواهد داشت و ما در آخرین و مهمترین حلقه این زنجیره متاسفانه پاسخگوی تصمیماتی هستیم که نقشی در اتخاذ آنها نداریم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران با اشاره به اینکه تولید فقط به کمک توزیع می‌تواند از مشکلات عبور کند، گفت: در تمام کشورهای صاحب تکنولوژی و صنعت همواره تولید‌کنندگان‌ موفق، همکاری‌های مؤثر و محترمانه‌ای را با زنجیره توزیع ایجاد میکنند. هنگامی که زنجیره‌ای متشکل از سیاست گذاران، انجمن‌های تولیدی، مجری، قطعه ساز و تولیدکننده بصورت منفعل و جدای از سیستم توزیع حرکت می‌کنند، هرگز پویایی‌های بازار و نیاز مصرف کننده را به‌درستی درک نمی‌کنند.

شهرستانی عنوان کرد: همین امر باعث میشود نیازسنجی، اصول انعطاف پذیری در تولید و قیمت گذاری هدفمند صورت نگیرد و فرآیند تولید و توزیع عقیم بماند.

ایشان افزود: شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی تنها می‌تواند در کنار ایجاد امکانات و اعتبارات برای تولید‌کننده، با استفاده از تجربیات، تجزیه و تحلیل‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش کلیدی و موثر توزیع کنندگان در بهینه سازی صنعت لوازم خانگی موفق باشد و کیفیت و ارزش بیشتری را به جامعه و مصرف کننده تحویل دهد.

شهرستانی تأکید کرد: توزیع، پل بین تولید و مصرف است و بی‌تردید بدون نظام مناسب توزیع، حتی بهترین محصولات هم محکوم به شکست خواهند بود و تنها با تلاش این حلقه نتیجه کامل زحمات و هزینه‌های تمام زنجیره‌ تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: محیط بازار دائماً شرایط، فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی در خود ایجاد میکند، اصناف با نظارت مستمر و مداوم و تحلیل به‌روز نیازهای مشتریان، شایسته‌ترین افراد برای مشاوره، تصحیح یا تکمیل سیاست‌ها و بخشنامه‌های اجرایی در امر تولید هستند.

شهرستانی با ابراز امیدواری به همکاری‌های منسجم‌تر در تمامی نهادهای تأثیرگذار بر صنعت لوازم خانگی، تأکید کرد: نقش توزیع کنندگان در پروسه سیاست‌گذاری، تولید، فروش و شناخت محیط بازار نباید مورد غفلت واقع شود و اگر تمامی این قسمت‌ها بتوانند به نحوی هماهنگ شده و منسجم به انجام امور اهتمام بورزند، قطعأ نتیجه بهتری بدست خواهد آمد.

پ‌ن: تعجب اعضای خانواده لوازم خانگی کشور از نمایندگان انجمن‌های حاضر در جلسات شورای سیاست‌گذاری است که نسبت به عدم حضور نماینده بازار هیچ واکنشی نداشتند و این مهم را به مدیران وزارت صنعت یادآوری نکرده‌اند!

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید

ارزش بازار سامسونگ به کمترین حد در ۹سال اخیر رسید ارزش بازار سامسونگ به‌دلایل مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *