جمعه , 1 بهمن 1400 - 8:35 قبل از ظهر

اسلامیان: ارائه کدملی برای خرید لوازم خانگی اجباری است.

اسلامیان: ارائه کدملی برای خرید لوازم خانگی اجباری است.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران ضمن تکذیب اطلاعات ارائه شده توسط برخی مسئولین صنفی، عنوان کرد: درج کدملی مصرف کننده یا خریداران لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت اجباری است.

به گزارش شبکه لوازم خانگی، پس از سخنان اخیر اکبر پازوکی و بیان اینکه “ارائه کدملی برای خرید لوازم خانگی اجباری نیست.” پیام‌های زیادی در رد این اظهارات دریافت کردیم و با هدف انتقال صحیح اخبار و اطلاعات با محمدحسین اسلامیان در این خصوص گفتگو کردیم.

اسلامیان ضمن رد اختیاری بودن دریافت و ثبت کدملی مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: در هر حلقه‌ از شبکه توزیع که به مصرف‌کننده کالایی(کالاهای گروه الف و ب) عرضه شود، دریافت و ثبت کدملی مصرف‌کننده یا خریدار نهایی اجباری است.

وی عنوان کرد: ضمن اینکه در این فرآیند بحث خدمات پس از فروش و گارانتی نیز وجود دارد و ثبت کدملی باعث میشود تا گارانتی آن محصول به نام خریدار درج گردد.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران ادامه داد: نزدیک دوسال است که موضوع سامانه جامع مطرح شده است و عمده‌فروش و خرده فروش نیز در این سامانه فعالیت دارند.

اسلامیان در خصوص فروشگاه‌هایی که مشکلاتی در استفاده از سامانه جامع تجارت دارند، گفت: دو مرتبه از مسئولین مربوطه مهلت گرفتیم و به اعضا اعلام کردیم که انبارگردانی کنند و تا جایی که اطلاع دارم، بعید میدانم فروشگاهی در سطح تهران باشد که نسبت به سامانه جامع تجارت آشنایی کافی نداشته باشد.

وی ادامه داد: بارها جلسات توجیهی برگزار کردیم و تمام جزئیات را اطلاع رسانی کردیم اما با این حال تعامل و همکاری مناسبی با مسئولین این سامانه داریم و اگر کسی مقداری از روند کار را انجام داده باشد، انبارگردانی وی را قبول میکنند.

اسلامیان در خصوص مشکلات افراد مسن در استفاده از این سامانه، بیان کرد: در این سامانه کارخانه‌دار، عمده‌فروش و حلقه پس از عمده‌فروش درگیر هستند تا کاسبی که سن بالایی دارد و در چرخه سوم و چهارم قرار میگیرد. ضمن اینکه وقتی موضوعی قانون شد، دیگر لازم‌الاجرا می‌شود و این افراد اگر قرار است در این صنف بمانند و فعالیت کنند، راهی جز حضور در این سامانه ندارند.

 

پ‌ن: نیاز است تا رئیس اتحادیه تهران یک دوره آموزشی و توجیهی داشته باشد تا با سامانه جامع تجارت آشنایی بیشتری پیدا کند.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

گفتگوی مدیرعامل کِلِور با مخاطبان شبکه

گفتگوی مدیرعامل کِلِور با مخاطبان شبکه حسن جلالی، مدیرعامل کلور در گفتگویی به مناسبت گردهمایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *